lördag 26 mars 2011

Författartupperware med Simona Ahrnstedt

Igår drack jag bubbel hos Pernilla och lyssnade på Simona som bland annat berättade om sin bok Överenskommelser, sin skrivprocess och visade, som jag tyckte var väldigt spännande, sin researchpärm.

Simona och Pernilla

Simona är den första svenska författaren som skrivit i genren Romance (hon lovade att det både skulle finnas mycket sex och kärlek i boken) så jag är lite extra nyfiken på att läsa den =)


Simona signerar

Några tips som jag tog till mig var att hon alltid skrev tre kapitel i taget och att varje kapitel innehöll en början, en mitten och ett slut. Inga transportsträckor med andra ord, finns lite att tänka på gällande mitt eget skrivande... ;)


Jag vet inte om ni ser, men omslaget är fantastiskt fint!

Inga kommentarer: