lördag 1 december 2012

Midnatt råder, tyst det är i huset

1 december. Det är lördagsmorgon, lägenheten är mörk och alldeles tyst. Bredvid mig står några ljus som lyser upp när jag skriver. För det är det jag gör denna morgon. Sedan en timme tillbaka har jag skrivit 1100 ord.  Jag märker mer och mer att själva skrivandet har blivit ett behov som jag mår dåligt av om jag inte får utföra. Det spelar ingen roll om det är dagbok, blogg eller utkastet till boken, först när jag har fått sitta en stund för mig själv och fått ner tankarna, så känner jag mig tillfreds.

Jag skulle även må väldigt bra, och gärna rucka på den rutinen, om en viss bebis hade lust att titta ut ungefär just nu. Men se, det är så väldigt trivsamt där inne att han/hon gärna stannar en stund till. Så jag får helt enkelt fortsätter skriva ;)

Inga kommentarer: