torsdag 1 september 2011

Böcker lästa i augusti

Fyra böcker lyckades bli utlästa i augusti:

- Svindlande höjder, av Emily Brontë
- Predikanten, av Camilla Läckberg
- Tillsammans är man mindre ensam, av Anna Gavaldo
- Ett öga rött, av Jonas Hassen Khemiri

Jag ville verkligen tycka om Svindlande höjder, men jag gillade den inte alls... Jag tyckte att det tidvis var svårt att hänga med bland alla namn och kom ofta på mig själv med att tänka på annat. Vad var det jag missade?

Månadens bästa var Tillsammans är man mindre ensam. Det tog lite tid att komma in i den, men sedan var den suverän; språket, berättelsen, karaktärerna... Den gillade jag skarpt!

Predikanten var läsvärd och väldigt spännande, perfekt läsning när man vill glömma omvärlden.

2 kommentarer:

Erika sa...

Älskar, älskar Tillsammans är man mindre ensam, både boken och filmen. Kram Erika

Sara sa...

Har du läst Hypnotisören och Paganinikontraktet? Om inte så gör det- dom är ruskigt bra!