fredag 26 april 2013

Uppskattad sångstund

Fredag! Trots att jag är hemma varje dag är det något speciellt med just fredagar. 

I morse gick jag och Tuva och mötte upp en mamma ur föräldragruppen och hennes son och tog oss bort till Mikaelskapellet där det var sångstund! Innan själva sången hann vi ta en fika (alla pengar går oavkortat till ett kvinnohem i Mexiko) och medan vi satt där trillade det in en hel hög med föräldrar och barn upp till 1 år ungefär. Klockan 11 var det sedan dags. Tuva hade inte sovit så mycket på morgonen så jag trodde att hon kanske inte skulle uppskatta sången, men det hade jag inte behövt oroa mig för. Hon var fascinerad över alla barn och sånger, men allra roligast var rim och ramsorna!

Det var ett fredagsnöje som både jag och hon uppskattade, dit ska vi gå fler gånger!

Här hade det varit trevligt med en bild som togs under själva sångstunden men tyvärr har min telefon övergivit mig (genom att helt sluta fungera) så bilderna får vänta. Nu hoppas jag verkligen att den bara tagit en liten paus och snart vaknar till liv igen. 

Trevlig helg!


Inga kommentarer: