torsdag 9 maj 2013

Little Bee

Jag har läst Little Bee av Chris Cleave och har bara en sak att säga: LÄS DEN!

Det är en berättelse om en ung flicka från Nigeria som kommer till England och efter två år i flyktingförläggning tar sig till Sarah, en kvinna hon träffat på stranden i Nigeria.

Hur jag än försöker beskriva handlingen gör den inte boken rättvisa. Den griper tag från första kapitlet till sista, det tar inte mer än några sidor så har jag tagit Little Bee till mitt hjärta. Den är hoppfull men samtidigt sorglig och lämnar mig med många tankar och känslor.

Den här boken borde alla läsa, för att det är en fantastiskt skriven bok, för alla känslor den väcker, för alla öden som finns här i världen och framför allt för att den har så väldigt mycket viktigt att säga.

1 kommentar:

Anneli Stålberg sa...

Visst är den fantastiskt bra! Jag kan bara hålla med.