söndag 19 maj 2013

Tuvas dop

Så har hon fått ett namn, Tuva Gunvor Rosali. Det blev verkligen en dag värd att minnas, så mycket bättre än jag någonsin hade vågat hoppas.

Dagens huvudperson
Nära släkt och vänner samlades i kyrkan för ceremonin. Det var personligt och fint, vackrast var när Karin Nilsson sjöng Utan dina andetag, då hade jag svårt att hålla tårarna borta. Tuva skötte sig galant, hon tyckte stundvis att det blev lite tråkigt, men sken upp när hon hölls upp framför vattnet som hon tyckte det var roligt att doppa händerna i.

Gudfar Max
Åh vatten! Kul, tyckte Tuva 
Tuva med föräldrar och gudföräldrar
Efter ceremonin gick alla hem till oss där vi bjöd på paj och tårta (som min kusin gjort i doppresent) och hade paketöppning. Vilka presenter! Så mycket fint som Tuva fick, helt otroligt! Vi kollade även på hockeymatchen, skönt att Sverige vann! Stämningen hade kanske annars kunna bli lite... tråkig.

Min goding
Så många fina presenter
Tårtorna!
Tack alla som var med och förgyllde den här dagen!

4 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Vilken underbar dag ni verkar ha haft. Det är ju speciellt det där med dop ändå på något sätt. :)

Och hjälp vilka tårtor!!! Ser hur goda ut som helst.

Sara sa...

Tack själv! Ni hade ordnat allt så bra- en toppendag! :-)

Ida sa...

Oh dem där tårtorna såg underbara ut ! synd vi missade dem.. =((
Verkligen en fin dag i lördags på Tuvas dop ! Kram

Lovable sa...

Jag älskar också tårtorna! :-) Underbart fina bilder! Kram Helena