fredag 19 juli 2013

Bättre och bättre dag för dag

Eller natt och natt skulle man kunna säga. Men det är inte helt sant. Jag pratar förstås om hur det går för Tuva att inte amma på natten.

Igår natt sov jag i gästrummet så Martin fick ta nattningen. Hon vaknade ett par gånger men somnade om fort. Vid 8:20 vaknade jag och undrade varför de inte hade väckt mig ännu. Det visade sig att de tagit sovmorgon =)

I natt sov jag som vanligt i sovrummet och det blev problem direkt. Tuva vaknade så fort jag hade lagt mig ner och skrek/somnade om/skrek/somnade om osv i ungefär 1,5 timme innan hon somnade ordentligt. Hon vaknade igen fyra timmar senare och gjorde om samma procedur men kunde komma till ro mycket snabbare. Vid 8 vaknade hon igen men då var det dags att stiga upp.

Vi räknar med att hon kommer vara ledsen även i natt, men förhoppningsvis har hon lättare att somna om.

Sömnbrist till trots begav vi oss till IKEA idag. Tuvas första IKEA-besök ;) Hon fick smaka köttbullar och sov sig sedan igenom varuhuset. Inte lika imponerad av det blå huset som sin faster med andra ord ;)

Punk-Tuva
 ... eller varför inte...
Lilla My

1 kommentar:

Erika sa...

Hejja på! vad duktiga ni är som tar fajten, ge det några dagar/nätter så är amning ett minne blott =)
Vilken friss Tuva, såååå söt!
Kramar