tisdag 27 augusti 2013

Jag ska gå en skrivkurs!

I september! Det är Roman och novell, grund på Skrivarakademin här i Stockholm som jag tidigare funderat på att gå men aldrig tagit steget, så nu äntligen!

Idag fick jag kallelsen - ihop med en hemuppgift som vi ska ta med oss till första kurstillfället. Genast knackade prestationsångesten mig på axeln. Tänk att man (jag) så gärna vill prestera direkt trots att man (eh, återigen jag) går kursen för att lära sig (mig).

Det ska hursomhelst bli otroligt roligt att få fördjupa mig i skrivandet, prestationsångesten får flytta på sig till förmån för orden. Jag hoppas på många uppgifter, mycket diskuterande och konstruktiv kritik så att jag kan utvecklas i mitt skrivande.

5 kommentarer:

Kati sa...

Just det där att "tvingas" skriva på beställning så att säga, om ett ämne jag inte valt själv, är något av en skräck för mig med. Oftast handlar min inspiration och skrivlust om att få skriva just det som jag älskar och brinner för, så jag är lite rädd för hur en sådan övning skulle gå... Det är säkert jättelärorikt och det kanske tar ditt skrivande till helt nya nivåer! jag har aldrig gått någon skrivarkurs men någon gång ska jag göra det. Lycka till. När börjar den?

Kära Syster sa...

Å vad du kommer att ha roligt! Jag gick på skrivarakademin för kanske... ops... det verkar vara 10 år sedan eller så... Men det är det roligaste jag någonsin har gjort!

Lycka till och försök tänka bort prestationen. Den är ändå ingenting värt:)

/Anna

Ida sa...

Vad spännande ! Varför sa du inget igår för??
Roligt ! Det är alltid bra att lära sig.. :)

Anna Hansson sa...

Kul med skrivkurs! :)

Andra intryck sa...

Katarina: Det är jätteläskigt, men för mig är det nog väldigt nyttigt. Än så länge är det få som har fått läsa något av det jag skrivit, så den biten kommer vara väldigt lärorik.

Anna: Åh vad roligt! Jag ska verkligen försöka tänka bort den, jag är ju där för att lära mig och utvecklas, inte för att skriva "bäst".

Ida: För att ni pratar så mycket?! Haha, nej, jag vet inte, det fanns så mycket annat att prata om =)

Anna: Det ska bli jättekul =)