söndag 1 december 2013

1:a advent

Det slog om till december och genast gick vi all in på julstämningen! Julmusik har spelats, vi har ätit pepparkakor och lussebullar, druckit glögg, sett första avsnittet av adventskalendern och klätt oss i tomteluva.

Vi började dagen med att baka pepparkakor, dock är jag osäker på om det får kallas baka. Vi kavlade ut den köpta degen och placerade ut de gigantiska pepparkaksformarna som någon, inga namn nämnda men det var inte jag, hade köpt och fick hela sju pepparkakor.

Någon vill väldigt gärna ha en bit pepparkaksdeg
Efter lunch var det adventsfirande i trapphuset. Barnen klädde granen och vi vuxna drack glögg och åt (ännu fler) pepparkakor.




Det var väldigt trevligt och uppskattat av alla. Nåja.



Bruce och Issa kom på besök på eftermiddagen så då blev det en välbehövlig paus från adventsfirandet. Fast vi drack i och för sig glögg och åt pepparkakor... 

När de gått hem dekorerade Martin pepparkakorna med glasyr och jag satte igång att baka lussebullar. 



Nu ska jag stänga av julmusiken och sätta mig vid datorn för att jobba undan lite. Sedan ska jag lägga mig i soffan och hålla mig långt borta från pepparkakorna!

1 kommentar:

ida sa...

Mysigt med julbak ! Jag missade det i helgen så får ta igen det i helgen som kommer nu.. :)

Ni förbereder er kanske för fullt för 1 års kalas nu ! Shit vad tiden gått snabbt alltså.. sjukt !
Hoppas ni får en bra 1 års dag imorgon, kram