måndag 7 november 2011

Mördarpass

När jag började springa med Runday i våras trodde jag aldrig att jag skulle hålla på så länge som till november. Men här är vi nu och måndag fortsätter vara rundays!

Det var genom ett mörkt Stockholm jag tog mig till Östermalms IP och mötte upp de andra deltagarna. Efter uppvärmning och löpskolning valde jag ett pass som skulle ge benen en omgång, och heeerreee guuud vilken omgång de fick sig!

Vi började med att springa till en relativt brant backe där vi körde fem ben-övningar. Det var utfall, jämfotahopp, hoppsasteg och jag vet inte vad. Därefter skulle vi springa i full fart i två minuter. Sen vila 45 sek och så springa tillbaka till backen.

Sedan allt en gång till.

Och så en gång till.

Sista två minuterna flööög jag fram! I ungefär 50 meter, sen gick jag rakt in i en vägg. ;)

Det var ett riktigt bra pass, det är någonting speciellt med att vara ute i novemberkylan, i en upplyst skog och träna tills man stupar. Det är något jag kan rekommendera =)


Löpskolning. Bild lånad från Runday.

Inga kommentarer: