måndag 21 november 2011

Yourlife sista event

Efter jobbet gick jag till Skandiabiografen för Yourlifes sista event. Det som är så roligt med dessa event är att människorna som de intervjuar ofta är både kloka och väldigt roliga. Ikväll tog nog kocken Niklas Ekstedt hem priset som roligast, även om det kanske inte var meningen alla gånger, bland annat sa han att det här var som Ladies night men med intelligens ;)

Det var ett fullspäckat schema, först ut var Kajsa Ingemarsson som pratade om sin nya bok som jag blev nyfiken på.
En liten skymt av Kajsa

Rickard Engfors berättade om sin kollaps för några år sedan och att han fortfarande hade panikångest, även under den här intervjun.

Sist ut var Denise Rudberg, denna författare som jag så länge velat träffa. Hon berättade om sin nya bok om Marianne (som jag köpte och fick signerad), om jämställdhet och om att hon inte gillar julen.

Fler som var där och pratade var Tomas Bodström, Helena von Zweigbergk och Niklas Ekstedt.

4 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Åh vad jag blir avundsjuk. Skulle också tyckt mycket om att få vara med där :)

Joanna Björkqvist sa...

Låter som en trevlig och intressant kväll! Jag och min bokcirkel var med i det allra första numret av Yourlife! :)

Andra intryck sa...

Joanna: Åh vad roligt! Har sparat den tidningen så det måste jag kolla upp när jag kommer hem =)

Hanna Lans sa...

Det bästa med Stockholm: Att det händer saker. Det sämsta med Göteborg: Att Göteborg inte är Stockholm. :(