måndag 16 januari 2012

Elefanter

Idag var det strålande sol så vi började dagen med några timmar på stranden.
Efter att ha ätit vår första sämre lunch åkte vi till elefanterna!

Tror aldrig jag har sett ett ståtligare eller större djur än elefanter, de är fascinerande! Vi fick rida på dem i ungefär 30 min, upp och ned gick det. Eftersom de är så grymt stora var det rätt obehagligt, ibland tom läskigt. Det var verkligen en upplevelse, men när vi satt där på ryggen kändes det inte rätt. Jag får bara hoppas att dessa elefanter har det bra och mår bra. Någon mer elefantridning blir det inte för min del.

Efter ridningen gick vi genom djungeln till ett vattenfall och passerade en grotta med massor av fladdermöss :)

Sitter nu vid hotellet med havet bredvid mig och skriver men nu ska jag sova, redo för nya intryck i morgon. Hoppas allt är bra med er!

God natt!

1 kommentar:

Anneli Stålberg sa...

Kul att få följa med dig på ditt härliga äventyr här hemma i soffan :)