torsdag 29 mars 2012

Drömmar

Vi går alla omkring och bär på drömmar som vi vill uppfylla, mål som vi vill uppnå; ge ut en bok, bli barnmorska, resa världen runt, starta företag, springa maraton...

Vissa mer realistiska än andra, men jag vill gärna tro att vi kan nå våra mål, bara vi kämpar tillräckligt.

Amanda skriver idag ett utdrag ur Elizabeth George bok Write Away:
Skrivarpassion + skrivarbegåvning + hårt arbete = du kommer att bli publicerad
Skrivarpassion + hårt arbete = du kommer nog att bli publicerad
Skrivarpassion + skrivarbegåvning = du kommer inte att bli publicerad

Detsamma går att applicera på andra drömmar, eller mål i livet. Jobba tillräckligt hårt för något och med största sannolikhet kommer du att klara det.

Det damp ner ett nyhetsbrev i mailen idag som egentligen handlade om att behålla hungern för jobbet, men som även tog upp drömmar. Skribentens tips var att varje morgon fråga sig själv: Vad kan jag göra idag för att nå mina drömmar. Och varje kväll: Vad har jag gjort idag för att uppnå mina drömmar.

Även 100 ord per dag blir en bok - det tar bara lite längre tid ;)

3 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Helt rätt!

Anneli Stålberg sa...

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid! :)

Anonym sa...

Med hårt arbete kommer man långt och hur som helst; bra mycket längre än man annars skulle ha gjort.