måndag 5 mars 2012

Uppäten

När jag kom hem från jobbet ville jag:

- träna
- skriva
- läsa (bok, men även tidning som kom på posten)
- laga god (och nyttig) middag
- uppdatera mig på bloggar och twitter
- träffa vänner
- gå promenad
- städa (vill och vill, men ibland måste man)

När jag kom hem från jobbet gjorde jag:

- eh, la mig i soffan och önskade att jag inte var så sablans trött

Nu brukar jag oftast ha mer energi än så här, men idag känns det verkligen som att jobbet har ätit upp den. Så det här med att jobba åtta (nio) timmar om dagen, det är ju säkert jättebra och så, men ibland, ibland önskar jag att det även fanns åtta timmar om dagen som jag hade energi och tid till att göra annat.

1 kommentar:

Anneli Stålberg sa...

Ibland är det bäst att vila trots att man vill göra en massa saker.