söndag 8 september 2013

Skrivtid

Alla som skriver söker ständigt med ljus och lykta efter egen skrivtid. Här hemma har det varit lite si och så med den varan de sista veckorna, när Tuva äntligen har somnat (äntligen eftersom hon varit övertrött men vägrat att koppla av) har jag varit så trött att jag tomt stirrat på tangenterna. 

Men idag! Idag när solen sken som bäst gick Martin och Tuva ut och gungade och jag fick hela lägenheten för mig själv i två timmar! En egentid som är ren lyx för en mammaledig och som var extremt välbehövlig för mig. Jag struntade i allt vad plikter heter och satte mig direkt vid datorn. Över tvåtusen ord blev det i manuset och jag hann läsa igenom och ändra lite i uppgiften till skrivarkursen. 

Jag har kommit mer än halvvägs in i manuset som nu ligger på lite över 40 000 ord.

Kanske blir det ett litet skrivpass till ikväll, eller så låter jag huvudet vila, hursomhelst önskar jag er en trevlig söndagskväll!

Inga kommentarer: