lördag 1 februari 2014

Med lugn helg kom ny idé

Den här helgen har vi ingenting planerat och just nu är det precis så jag vill ha det. Mentalt befinner jag mig till stor del i manuset jag redigerar; funderar på ändringar, om det ska vara mer från den enas perspektiv än den andres, om jag ska ändra sista delen helt och hållet med mera med mera. Från början var det den kvinnliga huvudkaraktärens historia jag ville skildra men med tiden har den manliga karaktären blivit mer intressant och tagit större plats. Kanske är det där den egentliga historien finns?

Annars har vi idag bara tagit det lugnt, jag gick en promenad med Clara på eftermiddagen medan Martin och Bruce åkte pulka med Tuva. Bruce följde med hem, så vi åt middag tillsammans och såg sedan på film.

Sedan ett par timmar tillbaka sover Tuva och jag har bänkat mig framför datorn. Jag har fortsatt redigera och skrivit ned en romanidé som dök upp när jag la Tuva. I mitt huvud är den briljant, får se om den kan bli lika bra på papper. Men innan jag börjar på den ska detta manus slutföras.

Trevlig kväll!

Bruce är stolt över sin snöboll, Tuva är inte lika nöjd över att snön försvann ;)

1 kommentar:

Kati sa...

Spännande med nya idéer. Ha en fin söndag!