söndag 16 oktober 2011

Bikram yoga

Har sedan ett tag varit nyfiken på Bikram yoga, yoga i 40 graders värme, och idag var det dags för första passet. Jag ska erkänna att jag var rätt nervös innan själva passet, speciellt för hur jag skulle klara av värmen.

Sagt och gjort, halv 9 var jag på plats och kvart i satte vi igång. 1,5 timmar senare var jag rörligare, tröttare och svettigare. Herre gud vad svettig jag var! Jag var även avslappnad och nöjd. Värmen vande jag mig vid ganska fort, däremot var en del av rörelserna en aning utmanande.

Tack vare värmen kände jag mig smidigare än jag egentligen är och positionerna var lättare att utföra, så jag kommer definitivt gå dit igen.

Efter dessa hälsosamma timmar blev det en något mer ohälsosam lunch, men gud vad gott!

Den största våffla jag sett ;)

Inga kommentarer: