måndag 17 oktober 2011

Novelltävlingar

Har surfat runt lite och hittat två novelltävlingar:

Den första tävlingen anordnas av 1av3.se. Novellen ska vara på maximalt 17000 tecken och måste innehålla en isbjörn och en eltandborste... hm...

Den andra tävlingen är Skrivarsidans jultävling. Texten ska vara max 4000 tecken och handla om - jul. Såg nu att man måste vara medlem för att delta, men det kan man ju bli. Om man vill tävla. Och skrivit en novell. Om du vinner får du boken Revansch och ett års medlemskap.

Jag har inte skrivit så många noveller i mitt liv, jag har skrivit många början på noveller, och en del mitten, men slutförda noveller kan jag nog räkna på ena handens fingrar. Tyvärr. Men det är aldrig för sent att börja, så kanske att jag ska klura på vad en isbjörn och eltandborste kan ha gemensamt. Några idéer?

2 kommentarer:

Sara sa...

Humm... Nej!;) Men jag återkommer om jag får en snilleidé som jag kan dela med mig til dig:)

Hanna Lans sa...

Novelltävlingar är nog inte alls för mig. Jag har något slags automatisk nejsägare i mig som skriker så fort det finns ramar för hus man ska skriva. Eller vilken bok man ska läsa. En enda bokcirkelträff blev det därför bara för mig och några tävlingar med isbjörnar och eltandborstar kommer jag inte ställa upp i. Hälsningar Surpuppan.