måndag 5 november 2012

40 000 ord

Den här helgen gav mig så galet mycket energi att jag hade svårt att somna igår. Vaknade dessutom vid tvåtiden i natt av att någon hade disco inne i magen, det trycktes på både i ljumskarna och upp i revbenen =)

Trots den lite sämre nattsömnen hade jag energi kvar att skriva med idag. Äntligen lyckades jag nå över 40 000 ord! Det är mycket mer text som ska skrivas, men det känns ändå som en milstolpe. Kanske skjuter jag mig i hälen, men jag funderar på att gå tillbaka och läsa igenom texten från början för att ta upp trådar jag missat och kunna knyta ihop sista delen ordentligt. Eller så fortsätter jag framåt och väntar tills jag skrivit till slutet.

Hm. Det blir att fundera på tills i morgon.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Du är på väg! Härligt!
Själv börjar jag om hela tiden så jag undrar om jag någonsin kommer bli klar ...

Anneli Stålberg sa...

En dansbebis, underbart! Vad härligt med så mycket energi och att du kommit så långt med ditt manus. Grattis!

A sa...

Grattis! Vad är det för manus du skriver? Ungdom? Vuxen?

Hälsa discobebisen från mig :)

Andra intryck sa...

Agneta: Just nu känns det bra, men vet hur det är, i morgon kan jag vilja ändra om allt

Anneli: Tack, nu ska bara resten skrivas =) Grattis till dig som är klar, hoppas att förlagen nappar!

Annelie: Vuxen, relationsroman kanske jag skulle kalla den just nu. Lite oklart.
Ska hälsa discobebisen ;)