onsdag 15 juni 2011

Min morgon, del 2

Löpningen var avklarad, jag var nöjd och glad, nu var det bara att gå hem och duscha, äta frukost och ta sig till jobbet. Trodde jag. Men hur ofta blir det som man tänkt sig? När jag kommer hem står Martin i vatten upp till fotlederna i badrummet och använder alla handdukar vi har för att torka upp allt. Det är nämligen stopp i avloppet.

När jag gick ut satte jag på vattnet för att det skulle vara varmt tills han gick upp (tar tio minuter), allt det vattnet var nu på golvet. Så mycket för att vara snäll. Så det var bara att ta en handduk och hugga i. Att duscha och göra sig iordning hemma var bara att glömma så när 95% av vattnet var borta packade jag en väska och drog till gymmet - för att duscha. På halva vägen kommer jag på att jag glömt handduk, men hoppas på att det går att köpa en på SATS. Det gör det inte. I vanliga fall ja, men inte nu, för de väntar på nya handdukar.

Skam den som ger sig, duschade, torkade mig med det enda jag hade tillgängligt - träningströjan. Så om ni träffar mig idag och tycker att jag är lite mer ofräsch än vanligt, så vet ni varför ;)

2 kommentarer:

Helen sa...

Lägg av vilken sjuk start på dagen!
Hoppas resten blir bättre :-)

Ida sa...

Vilken start på dagen! Låter sådär.. Hoppas verkligen fortsättningen på dagen blir bättre.. !! Kram