måndag 13 juni 2011

Supertusingar

Idag var det dags för runday igen, jag laddade med extra mycket vatten under dagen och ett rejält mellanmål. Den här gången skulle vi springa Supertusingar. Det innebär att man springer i intervaller, först 100 meter på 30 sekunder (om man ska springa milen på 55 min), sen 200 meter på 1 minut, 300 meter och sedan 400 meter. Mellan varje intervall är det 100 meter lugn jogg. Efter två supertusingar är det 200 meter lugn jogg. Mer förklaring finns här, under kalendern på dagens datum.

Det här var absolut det tyngsta passet hittills, men samtidigt var det riktigt roligt, och riktigt bra träning. Tyvärr ger jag mig själv en björntjänst genom att vara för "snäll" mot mig själv. När jag sprungit en supertusing tycker jag att jag är värd vatten, och när nästa tusing är sprungen så kan jag ta det lite lugnare, som att jag tror eller inte vågar orka mer. Men självklart orkar jag mer. Så viljan och envisheten måste också tränas, med början nu!

Inga kommentarer: