måndag 6 februari 2012

Äntligen igång!

Vi är ett litet gäng på jobbet som har börjat träna på lunchen några timmar i veckan. Mest blir det styrketräning på gymmet, men några medel-pass har det blivit och ett och annat core-pass. Förutom det har jag tagit mig till simhallen två gånger de senaste två veckorna, så visst kan man säga att jag är igång! Men med löpningen ligger jag efter...

Det är lite för kallt för mig att springa med Runday än så länge och efter att inte ha sprungit ordentligt på nästan två månader var det lite nervöst att ställa sig på bandet idag. Det var jobbigt och jag orkade inte alls så mycket som jag hade hoppats, men det var så skönt att få springa igen! Jag har anmält mig till två lopp hittills i år, så nu är jag pepp på att komma igång och få upp flåset. Den här rundan kommer följas av många fler =)

Om ni vill ha inspiration tycker jag att ni ska läsa den här bloggen. Vem vill inte ut och springa efter att ha läst om deras härliga löpturer i ett vintervackert Stockholm?

Inga kommentarer: