söndag 4 december 2011

Andra advent

Det är söndag och jag har hela dagen på mig att göra precis vad jag vill. Vad jag vill! Åh hjälp. Fredagen svischade förbi (sååå himla roligt på julgalan, åt en del, drack en del, dansade och skrattade massor!), lördagen tillbringade vi på Skansens julmarknad med Martins pappa och på kvällen var vi på restaurang, så väldigt trevligt. Och idag söndag.

Jag går ofta runt och längtar efter de här dagarna när jag inte har någonting planerat. Då tänker jag mig att jag ska städa, planera hela veckans middagar, skriva, tvätta, läsa 14 böcker, träna, rensa garderoben, fika och allt annat man kan fylla tomma dagar med. Allt detta planerande för dessa oplanerade dagar gör mig lite stressad när de väl är här. Jösses vad idiotiskt...

Nu ska jag läsa lite fler bloggar, möjligtvis ta en promenad men ganska säkert ligga i soffan och göra ingenting.

2 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Här är det snart dags för Öppet Hus och mer bokförsäljning! Hurra för helger!

Sara sa...

Det känner jag igen allt för väl! Så dumt så dumt att bli stressad över något som ska vara avkopplande.