onsdag 1 januari 2014

En grön smoothie om dagen är bra för magen

Nytt år, nya löften? Istället för löften har jag satt upp utmaningar/mål inför 2014; skrivmål, träningsmål och allmänna utmaningar. Här kommer det första.

2013 var inte det mest hälsosamma året i mitt liv. Jag åt inte alltför onyttigt (åt faktiskt varken godis, chips eller drack läsk alls under tre månader och knappt sedan heller) men åt alldeles för lite grönsaker och frukt. Det tänkte jag ändra under 2014.

Det bästa vore att göra en sallad till varje måltid, men jag känner mig själv (och Martin) alltför väl och vet att det inte kommer att hända. Helena kom då med den perfekta lösningen, grön smoothie! För varje dag som jag inte äter en ordentlig sallad till maten så ska jag dricka denna:

Smoothie av avokado, ruccola och apelsin

Idag blir det inte många salladsbitar till maten så jag började direkt. Jag var skeptisk till en början men blev positivt överraskad! Den var inte bara god utan även mättande. Kanske kan den bli snäppet godare med lite citron, det ska jag prova nästa gång.

Vilka utmaningar tar ni er an 2014?

4 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag blev också positivt överraskad över hur god den faktiskt var! Dagens avokado var dock på tok för hård, gårdagens med en mogen var långt mycket godare. Idag har jag köpt storpack av både ruccola och babyspenat. Här ska drickas smoothies!

Anneli Stålberg sa...

Bra med mål! Jag önskar dig och de dina ett fantastiskt nytt år! Kram!

Ebba Range sa...

Nu blev jag inspirerad! Gjorde en variant som blev supergod - tack!

Lina S sa...

Ska också börja med det, har testat en gång och den blev så äcklig!! Haha.. bättre lycka denna gång :)