söndag 10 november 2013

Hemma igen!

Tänk vad en helg går fort!

Konferensen i fredags var givande och väldigt trevlig med avslutande middag i Gamla stan.

Skrivandet igår gick tyvärr sämre än väntat, mest på grund av att jag var så trött! Kroppen måste ha sett denna barnfira helg som en chans att få vila för jag vaknade sent och blev inte pigg förrän framåt fyra-tiden och då var det dags att göra sig ordning inför middag hos en vän som fyllde 30. Mest har jag funderat över handlingen, läser fortfarande igenom hela berättelsen och när det är klart ska jag göra en ordentlig analys av mina karaktärer för just nu beter de sig väldigt olikt sig själva i vissa situationer.

Två dagar kan tyckas lite men vilken lycka det var när Tuva äntligen kom hem idag! Till en början var hon lite avvaktande men sedan var det som att hon aldrig varit borta =)



Just det, fars dag är det ju också! Vi firade två fantastiska pappor, min egen och Martin, med storslagen fika (kaffe och morotskaka).

I morgon är det måndag, ny vecka och nya möjligheter. Bort med novembertröttheten och in med ny energi. Jag har bestämt mig för att ta tag i träningen på allvar igen och lägga på ett kol med skrivandet, inga ursäkter!

Hoppas ni har haft en härlig helg!

1 kommentar:

Anna Hansson sa...

Ibland behöver man vila för att orka skriva! :)